Uudised

22.05.2024

Termiline töötlus on rehvikäitluse tulevik

Euroopa on selge sihi võtnud süsinikumadalale ringmajandusele ja ühiskonnamudelile. Rehvide Indiasse saatmine ja maha matmine on eilse päeva teema. Rehvid sisaldavad hulganisti ressurssi, - metalli, õli, carbon blacki,  mida soovitakse uuesti materjalina kasutusele võtta. Rootsi, Soome, Inglismaa ja paljud teised Euroopa riigid on võtnud suuna termilise töötlusele. See on üks väheseid kohti kus Eesti on ringmajanduslikult nendest riikidest ees ehk me oleme esimesi kel on rehvide pürolüüsitehnoloogia tööstuslikult skaalal juba valmis rehve ümber töötlema.

Lisaks on Euroopa Komisjoni  võtnud seadusandliku suuna,  et võimalikult palju ringmajanduslikke lahendusi ja ressursi väärindamist võetakse kasutusele just Euroopa Liidu riikides, mitte ei saadetaks kolmandatesse riikidesse nö silma alt ära. Selle poliitikaga turgutatakse ka EL majanduslikku seisu ning toetatakse EL  tööstust.

 

Rehvid kui materjalipank - metall, õli, keemiatooted ja Carbon Black

Hetkel saab vanast rehvist kätte metalli ning lisaks ligemale pool sellest õlist, mis algselt rehvi tootmiseks kasutati (osa läheb kaduma läbi kulumise).  Perspektiivis tegeletakse selle nimel, et pürolüüsist järgi jäävat tahma oleks võimalik samuti eraldada ning kummitoorainena kasutusele võtta. Carbon black (rCB) on rehvitööstuses väga nõutud materjal ning kõik suured rehvitootjad soovivad seda kasutada uute rehvide valmistamisel ning seda saab just läbi pürolüüsi tehnoloogia toota.

Madalama kvaliteediga rCB-d aga saab kasutada erinevate kummitoodete valmistamiseks.

Estonian Tyre Recyclingu poolt kokku kogutud rehvid antakse üle Rootsi ringmajandusettevõttele Ragn Sells AS, kes on valmis saanud Baltikumi moodsaima rehvitehase. Selles tehases eemaldatakse metall ja valmistatakse rehvipuru, mis suunatakse edasi Enefiti pürolüüsitehasesse termilisse töötlusesse. 

Rehvide maha matmine on ressursi madal väärindamine ning rehvide Indiasse saatmine on  probleemtoote taaskasutuslahenduse enda õue pealt minema  lükkamine kolmandatesse riikidesse, kus ei ole loodud selliseid keskkonnanõudeid, kui lääneriikides. Lisaks veel kallis ja saastav transport Euroopast Indiasse.  

Rehvide pürolüüsimine Enefiti seadmetes aitab toetada mh ka Eesti tööstust, kohalikku kogukonda ja majandust, sest suudame ära kasutada oma unikaalset pürolüüsi protsessi teadmistepagasit, mis võimaldab meil luua uue ringmajandust toetava materjalitööstuse. 

 

·     LIITU UUE REHVIDE TOOTJAVASTUTUSORGANISATSIOONIGA ESTONIAN TYRE RECYCLING

Viimased uudised

16.12.2024
Riigikogu võttis kolmapäeval vastu jäätmeseaduse ja pakendiseaduse muutmise seaduse, mis lubab viia kasutatud rehve kogumispunktidesse piiramata koguses ning annab pakendiettevõtjatele võimaluse rakendada tagatisraha kõigile pakenditele. Seaduse vastuvõtmise poolt hääletas 58 ja vastu 10...
Loe edasi »
10.07.2024
Reede ennelõunal kell 11.39 vajutati Kundas Tööstuse tänaval kollektiivselt iPadile. Selgus, et eraldi nuppu tehase käivitamiseks ei olegi, kõike juhitakse elektrooniliselt. See tähendas, et tööle hakkas rehvipurustusliin, mille võimsus on piisav, et hakkida graanuliteks kõik Eestis...
Loe edasi »
06.06.2024
Kümnete tuhandete tonnide kasutuskõlbmatuks kulunud rehvide käitlemisel on lihtsad või keerulised valikud. Kui saadame need silma alt ära Indiasse, saab meie murest võõras ja kauge probleem. Kui muudame mürgise jäätme näiliselt ehitusmaterjaliks ja matame maanteede alla, oleme peitusemängu...
Loe edasi »
Näita rohkem