Uudised

15.02.2024

Indiasse rehvide vedamisel lõpp – Punase mere kriis kiirendas Inglismaad otsima rehvidele ringmajanduslahendusi

Terroristide rünnakud Punasel merel liikuvate kaubalaevade vastu on tõstnud oluliselt laevade kindlustusmakseid, sundinud laevafirmasid võtma kasutusele täiendavaid turvameetmeid ja pannud paljusid üldsegi loobuma piirkonnas tegutsemast. See kõik on paraku toonud kaasa arvestatava kaubaveo hinnatõusu, sh Indiasse. 

 

Ühendkuningriigil on seni olnud puudus vanarehvide käitluslahendustest, mille tõttu on nad suunanud arvestatava koguse vanarehve laevadega Indiasse. Uuringute kohaselt võib see kogus ulatuda 300 000 tonnini aastas. 

Kuna tänaseks on vanarehvide transport muutunud majanduslikult kalliks, on Ühendkuningriigi Rehvide Taaskasutamise Assotsiatsioon (ingl The Tyre Recovery Association ehk TRA) palunud valitsuse toetust, et kiirendada vanarehvide tootmisvõimekuse loomist riigi siseselt. Eelkõige vaadatakse lahenduste suunas, mis võimaldavad vanadest rehvidest ammutada kasulikke materjale, toetades riigi ringmajanduslikke eesmärke korraliku taaskasutatud materjaliga. 

Indiasse rehvide saatmine on saastav 

TRA toob välja, et 250 000 -300 000 rehvi saatmisel Indiasse kaasneb ka eetiline ja keskkonna probleem. Pole selge, mis täpselt Indias vanarehvidest edasi saab, lisaks on laevad sunnitud Punase mere vältimiseks liikuma läbi Hea Lootuse Neeme, mis pikendab niigi pikka transporditeed kahe korra ning suurendab seeläbi ka süsiniku heitmeid kaks korda. 

"Meie valitsusel on aeg teha õiget asja ja peatada Ühendkuningriigi süsinikdioksiidi leke." - Peter Taylor OBE, Rehvide taastamise assotsiatsiooni peasekretär

Lisaks märgib TRA, et suurt osa India kogustest käideldakse väga saastavalt, kusjuures India ametivõimud võitlevad selle vastu, et lõpetada vanade rehvide ebaseaduslik ja ebaeetiline levitamine kas sõidukitel kasutamiseks või väga saastavatel ja keskkonnanõuetele mitte vastavates rehvi põletamise või pürolüüsi tehastes. Keskmiselt suudab inimene nendes ebaseaduslikes pürolüüsitehastes hinnanguliselt töötada seitse aastat, mis näitab, kui kahjulikud on põlemisel tekkivad kõrvalsaadused nii inimestele kui ka keskkonnale.

"TRA soovib, et vastutustundlik ringlussevõtt oleks meie tööstuse keskmes, kuid regulatiivsed vajadused on maha jäänud. Meie valitsusel on aeg teha õiget asja ja peatada Ühendkuningriigi süsinikdioksiidi leke," Ütles Peter Taylor OBE, Rehvide taastamise assotsiatsiooni peasekretär.

Loe originaal artiklit: https://www.tyrepress.com/2024/01/could-red-sea-shipping-issues-be-catalyst-for-uk-to-increase-circular-economy-capacity-utilisation/

Viimased uudised

16.12.2024
Riigikogu võttis kolmapäeval vastu jäätmeseaduse ja pakendiseaduse muutmise seaduse, mis lubab viia kasutatud rehve kogumispunktidesse piiramata koguses ning annab pakendiettevõtjatele võimaluse rakendada tagatisraha kõigile pakenditele. Seaduse vastuvõtmise poolt hääletas 58 ja vastu 10...
Loe edasi »
10.07.2024
Reede ennelõunal kell 11.39 vajutati Kundas Tööstuse tänaval kollektiivselt iPadile. Selgus, et eraldi nuppu tehase käivitamiseks ei olegi, kõike juhitakse elektrooniliselt. See tähendas, et tööle hakkas rehvipurustusliin, mille võimsus on piisav, et hakkida graanuliteks kõik Eestis...
Loe edasi »
06.06.2024
Kümnete tuhandete tonnide kasutuskõlbmatuks kulunud rehvide käitlemisel on lihtsad või keerulised valikud. Kui saadame need silma alt ära Indiasse, saab meie murest võõras ja kauge probleem. Kui muudame mürgise jäätme näiliselt ehitusmaterjaliks ja matame maanteede alla, oleme peitusemängu...
Loe edasi »
Näita rohkem