Uudised

15.02.2024

Indiasse rehvide vedamisel lõpp – Punase mere kriis kiirendas Inglismaad otsima rehvidele ringmajanduslahendusi

Terroristide rünnakud Punasel merel liikuvate kaubalaevade vastu on tõstnud oluliselt laevade kindlustusmakseid, sundinud laevafirmasid võtma kasutusele täiendavaid turvameetmeid ja pannud paljusid üldsegi loobuma piirkonnas tegutsemast. See kõik on paraku toonud kaasa arvestatava kaubaveo hinnatõusu, sh Indiasse. 

 

Ühendkuningriigil on seni olnud puudus vanarehvide käitluslahendustest, mille tõttu on nad suunanud arvestatava koguse vanarehve laevadega Indiasse. Uuringute kohaselt võib see kogus ulatuda 300 000 tonnini aastas. 

Kuna tänaseks on vanarehvide transport muutunud majanduslikult kalliks, on Ühendkuningriigi Rehvide Taaskasutamise Assotsiatsioon (ingl The Tyre Recovery Association ehk TRA) palunud valitsuse toetust, et kiirendada vanarehvide tootmisvõimekuse loomist riigi siseselt. Eelkõige vaadatakse lahenduste suunas, mis võimaldavad vanadest rehvidest ammutada kasulikke materjale, toetades riigi ringmajanduslikke eesmärke korraliku taaskasutatud materjaliga. 

Indiasse rehvide saatmine on saastav 

TRA toob välja, et 250 000 -300 000 rehvi saatmisel Indiasse kaasneb ka eetiline ja keskkonna probleem. Pole selge, mis täpselt Indias vanarehvidest edasi saab, lisaks on laevad sunnitud Punase mere vältimiseks liikuma läbi Hea Lootuse Neeme, mis pikendab niigi pikka transporditeed kahe korra ning suurendab seeläbi ka süsiniku heitmeid kaks korda. 

"Meie valitsusel on aeg teha õiget asja ja peatada Ühendkuningriigi süsinikdioksiidi leke." - Peter Taylor OBE, Rehvide taastamise assotsiatsiooni peasekretär

Lisaks märgib TRA, et suurt osa India kogustest käideldakse väga saastavalt, kusjuures India ametivõimud võitlevad selle vastu, et lõpetada vanade rehvide ebaseaduslik ja ebaeetiline levitamine kas sõidukitel kasutamiseks või väga saastavatel ja keskkonnanõuetele mitte vastavates rehvi põletamise või pürolüüsi tehastes. Keskmiselt suudab inimene nendes ebaseaduslikes pürolüüsitehastes hinnanguliselt töötada seitse aastat, mis näitab, kui kahjulikud on põlemisel tekkivad kõrvalsaadused nii inimestele kui ka keskkonnale.

"TRA soovib, et vastutustundlik ringlussevõtt oleks meie tööstuse keskmes, kuid regulatiivsed vajadused on maha jäänud. Meie valitsusel on aeg teha õiget asja ja peatada Ühendkuningriigi süsinikdioksiidi leke," Ütles Peter Taylor OBE, Rehvide taastamise assotsiatsiooni peasekretär.

Loe originaal artiklit: https://www.tyrepress.com/2024/01/could-red-sea-shipping-issues-be-catalyst-for-uk-to-increase-circular-economy-capacity-utilisation/

Viimased uudised

15.02.2024
ETR partneri Ragn-Sellsi rehviliin Kunda linnas kerkib täiskiirusel. Tänaseks on püsti PVC tootmishoone ja hetkel toimub tehnoloogia installeerimine. Juba selle kvartali lõpus toimuvad esimesed testpurustamised. Liin on plaanide kohaselt töövalmis 2024. aasta teises kvartalis. ...
Loe edasi »
15.02.2024
Terroristide rünnakud Punasel merel liikuvate kaubalaevade vastu on tõstnud oluliselt laevade kindlustusmakseid, sundinud laevafirmasid võtma kasutusele täiendavaid turvameetmeid ja pannud paljusid üldsegi loobuma piirkonnas tegutsemast. See kõik on paraku toonud kaasa arvestatava kaubaveo...
Loe edasi »
15.02.2024
2023. aasta lõpus tõstatus küsimus, kas probleemtoodete maaletoojal tohib korraga olla kahe tootjavastutusorganisatsiooniga leping ning kas nad tohivad omada kahte PROTO registreerimise numbrit? Selle kohta sai esitatud päring Keskkonnaagentuurile, kelle haldusalasse kuulub ka PROTO...
Loe edasi »
Näita rohkem