Uudised

22.05.2024

India upub Euroopa vanarehvidesse – Eesti saatis koguni 44% vanarehvidest sinna.

India majandusleht Businesslin, kirjutas hiljuti üha kasvavast keskkonnaprobleemist. Nimelt saadavad arenendud riigid eesotsas brittide ja teiste Euroopa riikidega massiliselt vanarehve Indiasse, kus nendest on tekkimas suur keskkonnaprobleem. Eesti saatis 2023. Aastal koguni 44% vanarehvidest just sinna.

 

India Rehvitootjate Liidu (ATMA) esimehe Anshuman Singhania sõnul toodi eelmisel aastal arenenud maadest Indiasse ca 8.8 miljonit tonni vanarehve. “Arenenud riikide Rehvide tootjavastutusorganisatsioonid otsivad vanarehvidele lahendusi ja üks neist on (rehvi)prügi ladestamine mõnda riiki, mis on nõus neid vastu võtma, ja India on üks neist," ütles Singhania lisas, et “Maailma erinevatest osadest pärit miljonitest vanarehvidest, müüakse mõned umbes 10–15 protsenti kohalikul India järelturul uuesti maha ja need paigaldatakse sõidukitesse, eriti taksodele. Ülejäänud põletatakse pürolüüsiks, mis on keskkonna suur mure.” India pürolüüsi tootmine tekitab suurt keskkonnasaastet, sest seal praktiliselt puuduvad Euroopaga võrreldavad keskkonnaohutuse nõuded ning seda kinnitab ka India pürolüüsi tehase töötajate keskmine eluiga, mis on kuni 35 eluaastat, mida kinnitab India Rehvitootjate Liidu esimees.

 

Eesti rehvitootjad on samuti vastutavad – 44% Eesti rehvidest läheb Indiasse

2023 aastal läks Eestis kogutud vanarehvidest 44% samuti Indiasse. Põhjus miks rehvid sinna lähevad ei ole loomulikult selles, et Indias on maailma kõige paremad ringmajanduslahendused ja süsinikuneutraalne tootmine, vaid hoopis seetõttu, et see on ülisoodne võimalus vanarehvidest lihtsalt vabaneda.


ETR – meie soov on tuua turule läbipaistvus ja tagada rehvimüüjatele, et Eestist  vanarehvid Indiasse ei jõua.

Kaur Kuurme:“Alati jääb neid kellele keskkond, läbipaistvus ega vastutustundlikkus korda ei lähe  -just business, kuid enamus ettevõtjaid siiski on valmis käituma vastutustundlikult ja seetõttu kutsun Eesti rehvide maaletoojaid liituma Tootjavastutusorganisatsiooniga Estonian Tyre Recycling. Me tagame täiesti läbipaistva tarneahela, on täpselt teada mis vanarehvidest saab ja need käideldakse siinsamas Eestis, Euroopalike keskkonnanormide järgi.”

Foto allikas: Reuters

Viimased uudised

16.12.2024
Riigikogu võttis kolmapäeval vastu jäätmeseaduse ja pakendiseaduse muutmise seaduse, mis lubab viia kasutatud rehve kogumispunktidesse piiramata koguses ning annab pakendiettevõtjatele võimaluse rakendada tagatisraha kõigile pakenditele. Seaduse vastuvõtmise poolt hääletas 58 ja vastu 10...
Loe edasi »
10.07.2024
Reede ennelõunal kell 11.39 vajutati Kundas Tööstuse tänaval kollektiivselt iPadile. Selgus, et eraldi nuppu tehase käivitamiseks ei olegi, kõike juhitakse elektrooniliselt. See tähendas, et tööle hakkas rehvipurustusliin, mille võimsus on piisav, et hakkida graanuliteks kõik Eestis...
Loe edasi »
06.06.2024
Kümnete tuhandete tonnide kasutuskõlbmatuks kulunud rehvide käitlemisel on lihtsad või keerulised valikud. Kui saadame need silma alt ära Indiasse, saab meie murest võõras ja kauge probleem. Kui muudame mürgise jäätme näiliselt ehitusmaterjaliks ja matame maanteede alla, oleme peitusemängu...
Loe edasi »
Näita rohkem